Dieta Pełnowartościowa

 

Dieta Pełnowartościowa

Dieta Pełnowartościowa

 
Dieta pełnowartościowa
Jest polecana przede wszystkim w przypadku wystąpienia przeciwwskazań do zastosowania diety warzywno-owocowej.
Dieta ta zawiera przede wszystkim świeże i nieprzetworzone warzywa (40%), świeże owoce(10%), ziarna (10%), nienasycone kwasy tłuszczowe(10%), białko(25%), jako dodatek do dań stosuje się zioła i przyprawy (5%).
Dodatkowo w diecie możemy znaleźć również świeżo wyciskane soki, zakwas buraczany, herbatki ziołowe a całość dopełnia woda.

Podczas stosowania diety wstrzymujemy się od spożywania alkoholu, kawy, czarnej, zielonej i białej herbaty, nie palimy papierosów, nie jemy mięsa i tłuszczu zwierzęcego z wyjątkiem ryb i masła.

Produkty nabiałowe redukujemy do minimum, nie spożywamy cukru (zastępujemy go miodem, stewią lub cukrem kokosowym albo syropem z agawy) białej mąki, utwardzonych tłuszczów roślinnych i rafinowanych olejów. Ważnym elementem diety jest dbałość o jak najwyższą jakość spożywanych produktów.

Dieta pełnowartościowa jest bogata w antyoksydanty – przeciwutleniacze – pochodzące przede wszystkim z soków oraz surówek – walczące z wolnymi rodnikami, które zaburzają równowagę w organizmie i powodują występowanie groźnych chorób. Dodatkowo dieta obfituje w składniki mineralne, enzymy, witaminy, błonnik oraz tlen.

Ma ona wpływ na oczyszczanie organizmu z toksyn – pochodzących z przetworzonej żywności- przywraca równowagę, buduje naszą odporność oraz wspomaga organizm w procesach naprawczych uszkodzonych komórek.